Veelgestelde vragen
Een Used toestel is een toestel dat eerder een andere eigenaar heeft gehad en volledig bestaat uit originele onderdelen. Deze toestellen zijn door onze technische dienst gecontroleerd en getest, zodat we kunnen verzekeren dat we alleen de beste kwaliteit leveren.
Wat zijn de voordelen van een Used toestel?
Nu vraag jij je misschien af, waarom zou ik geen nieuw toestel kopen? Het aanschaffen van een Used toestel heeft een aantal voordelen vergeleken met het aanschaffen van een nieuw toestel.
Een Used toestel is goedkoper
Bij het kopen van een Used toestel krijg je dus geen nieuw toestel, maar wel een goedkopere variant dat moeilijk van een nieuwe te onderscheiden is. Dit bespaart jou geld, soms tot wel honderden euro's! Zo zijn Used toestellen de beste manier om een luxe-toestel te kopen die voorheen net te duur leek.
Een Used telefoon is duurzaam
Jaarlijks worden enorm veel telefoons weggegooid. Bij het aanschaffen van een Used toestel voorkom jij dat dit aantal toeneemt. Door telefoons en onderdelen te hergebruiken draag jij bij aan een beter milieu! Zo bespaar je geld en ben je duurzaam bezig!
Hoe herken ik de kwaliteit van van een Used toestel?
Bij Refurbi vinden we het belangrijk dat jij precies krijgt wat je verwacht. Daarom hebben we verschillende kwaliteitsaanduidingen.
Bij Refurbi bieden we producten aan met de aanduidingen A+ Grade, A Grade, B Grade en C Grade. Deze kwaliteitsaanduidingen betekenen dat het toestel in zeer goede staat is, maar dat de behuizing van het toestel mogelijk enkele sporen van gebruik zou kunnen bevatten. Bij A+ Grade zal je nauwelijks iets zien en bij C Grade kan dit ook betekenen dat de behuizing deukjes bevat.
Wil je contact met ons opnemen? Dat kan! Vul het contactformulier in op onze klantenservice pagina, stuur ons een e-mail: [email protected], bel ons: 085 0470 495, of stuur ons een bericht op Facebook
Wanneer is de klantenservice bereikbaar?
Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 uur en 17:00 uur. Binnen deze openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar en reageren we zo snel mogelijk (op werkdagen binnen 24u) op binnenkomende e-mails en chatberichten. Op zaterdag en zondag zijn wij standaard niet telefonisch bereikbaar. Wel kan je ons een e-mail sturen, deze zullen wij de eerstvolgende werkdag lezen en zo snel mogelijk beantwoorden.
Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 12:00u & 13:00 - 17:00u
Zaterdag & zondag: gesloten
Onze klantenservice is daarnaast gesloten op de volgende feestdagen: Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag, Nieuwjaarsdag
Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?
Het wijzigen van je accountgegevens kan je eenvoudig doen. Klik op de website op 'Inloggen' om in te loggen of op je initialen als je al bent ingelogd. Afhankelijk van welke gegevens je wilt aanpassen, klik je op de bijbehorende bewerk-knop (rechtsboven). Je wachtwoord kun je aanpassen bij 'Contact informatie'.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Klik in de bovenbalk op 'Inloggen' om in te loggen of op je initialen als je al ingelogd bent. Je ziet nu onder andere jouw contact informatie. Om je wachtwoord te wijzigen klik je op 'Contact informatie' of op 'Wachtwoord wijzigen'. Je komt nu op een nieuwe pagina waar je onderin je wachtwoord kunt wijzigen. Vul je huidige wachtwoord in, kies een nieuw wachtwoord en klik op opslaan. Je kunt direct inloggen met je nieuwe wachtwoord.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Oeps, kan gebeuren! Gelukkig kan je eenvoudig een nieuw wachtwoord aanmaken waarmee je weer snel kunt inloggen op Refurbi. Om een nieuw wachtwoord aan te maken klik je op 'Inloggen' rechtsboven in de balk van de webshop. Vervolgens klik je op 'Wachtwoord vergeten'. Om direct naar deze pagina te gaan kun je gelijk op deze link klikken. Je komt nu op een nieuwe pagina waar je het e-mailadres kunt invullen waarmee je het account hebt aangemaakt. Vul je e-mailadres in en klik op verstuur. Als je het juiste e-mailadres hebt ingevuld waarmee je het account hebt aangemaakt, ontvang je een e-mail met daarin een link om je wachtwoord te wijzigen.
Nadat je op deze link hebt geklikt kom je op een nieuwe pagina waar je een nieuw kunt wachtwoord kiezen. Als je dit gedaan hebt, kies je voor 'Reset wachtwoord'. Je wachtwoord is nu aangepast!
Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, wat kan ik doen?
Afhankelijk van de gekozen bezorg optie wordt je order op de dag van bestelling verstuurd. In Nederland ontvang je deze meestal binnen één werkdag, bestellingen naar België worden binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd. Helaas kan het gebeuren dat een pakket vertraging oploopt, in de meeste gevallen wordt het pakket alsnog afgeleverd al dan niet met vertraging. Daarom vragen we jou om in Nederland 3 werkdagen en in België 8 werkdagen af te wachten vanaf de dag van verzending, de kans is groot dat de bestelling binnen deze periode alsnog wordt bezorgd. Heb je na deze periode je pakket nog niet ontvangen? Dan ontvangen we graag onderstaande gegevens in een e-mail naar [email protected]:
- Je ordernummer
- Het verzendadres (deze vind je in de orderbevestiging en in uw account)
- Een korte toelichting van het probleem
Bezorgen jullie op feestdagen?
Onze pakketten worden geleverd met PostNL. In de meeste gevallen bezorgt PostNL geen post en pakketten op feestdagen en zondagen. Bestel je de dag vóór een feestdag? Dan kan het dus iets langer duren voordat je bestelling wordt bezorgd.
Met welke vervoerder worden de bestellingen bezorgd?
Op dit moment werken wij samen PostNL om een snelle levering mogelijk te maken. Het tijdstip van bestellen bepaalt op welke dag je bestelling zal worden bezorgt.
Een bestelling plaatsen op Refurbi doe je in een aantal eenvoudige stappen:
1. Zoek via het menu of via de zoekbalk naar jouw gewenste Used toestel.
2. Plaats het gewenste product in het winkelmandje.
3. Ga naar het winkelmandje en klik op 'bestelling afronden'.
4. Log in op je account, bestel als gast of vul gegevens in als nieuwe klant.
5. Kies de gewenste verzendmethode & betaalmethode en reken de bestelling af.
6. Je bestelling is nu geplaatst, je oplader wordt zo snel mogelijk bezorgd!
Wat zijn de verzendkosten?
De bestelling is aangetekend en voorzien van een Track & Trace code. De verzendkosten hiervoor bedraagt €3,50 bovenop de totaalwaarde van de bestelling (vanaf €50,- worden alle bestellingen gratis verzonden).
Waarom heb ik geen bestelbevestiging ontvangen?
Soms komen bestelbevestigingen binnen in de spam/ongewenste e-mailmap van het e-mailsysteem dat je gebruikt. We raden je aan om te controleren of de e-mail in deze map is terecht gekomen. Als de bevestiging niet binnen 30 minuten na het plaatsen van de bestelling is binnengekomen, kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Kan ik mijn bestellingen wijzigen of annuleren?
Alle bestellingen geplaatst op Refurbi worden binnen een korte periode ingepakt, daarom is het niet mogelijk om de bestelling inhoudelijk te wijzigen of te annuleren zodra deze is betaald. Verkeerd bestelde producten kunnen daarom binnen 14 dagen naar ons worden geretourneerd. Heb je verkeerde adresgegevens ingevuld? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij de adresgegevens kunnen wijzigen. Let op: als het pakket is verzonden, kunnen ook wij geen aanpassingen meer maken.
Is de bestelling nog niet betaald? Dan is het in de meeste gevallen mogelijk om de bestelling te annuleren. Graag ontvangen we je verzoek tot annulering in een e-mail met uw ordernummer en achternaam op [email protected].
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als je vóór 17:00 uur hebt besteld, ontvang je jouw bestelling (in de meeste gevallen) de volgende dag.
Hoe kan ik betalen?
Bij het afronden van je bestelling kies je eenvoudig één van onderstaande betaalmethoden voor het betalen van je bestelling:
- iDeal
- PayPal
- Mister Cash
- Sofort
- Belfius
- Creditcard (Mastercard, Visa)
Meer informatie over deze betaalmethoden lees je hier.
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle getoonde prijzen op Refurbi zijn inclusief BTW.
Geldt er garantie op de producten van Refurbi?
Voor alle artikelen die je op Refurbi koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. De garantietermijnen die op andere plekken op onze website worden genoemd betreffen een door ons extra aangeboden garantie. Deze door ons extra aangeboden garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Is je bestelde product binnen 6 maanden na ontvangst kapot? Dan heb je garantie op je product, mits kan worden aangetoond dat het defect niet is veroorzaakt door onjuist gebruik. Externe beschadigingen en externe defecten vallen niet onder de garantie. Controleer ook de productpagina van het betreffende product op onze website voor het garantietermijn. Is het ontvangen product defect? Stuur een e-mail naar [email protected] en vermeld de volgende gegevens:
- Ordernummer
- Welk product is defect?
- Omschrijving van het probleem
- Duidelijke foto('s) van het product om defecten door onjuist gebruik te kunnen uitsluiten
We beoordelen hierna zo snel mogelijk de situatie en koppelen terug wat de vervolgstappen zijn. Keuren wij de garantiemelding goed? Dan repareren wij het toestel als eerste optie. Is dit niet mogelijk, ruilen wij het product om voor een vervangend product van vergelijkbare cosmetische kwaliteit. Meldingen binnen de 14 dagen bedenktermijn kunnen ook aanspraak maken op een terugbetaling.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktermijn waarin je kan besluiten het product te houden of retour te sturen naar ons. Deze bedenktermijn, ook wel herroepingsrecht genoemd, gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling. Wil je na aflevering afzien van de aankoop? Na melding binnen de 14 dagen bedenktermijn heb je vervolgens 14 dagen de tijd om het product naar ons te retourneren. Je kan er ook voor kiezen het product zonder melding vooraf naar ons retour te sturen, dit dien je dan te doen binnen de 14 dagen bedenktermijn. Na de genoemde termijnen kan het bestelde product niet meer naar ons worden geretourneerd voor een terugbetaling.
Heb je een verkeerd of beschadigd apparaat ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk na ontvangst contact met ons op, zodat we het probleem met je kunnen oplossen.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Je kunt je bestelling retourneren door de volgende stappen te volgen:
1. Download en print ons retourformulier en vul deze zo volledig mogelijk in. Een onvolledig ingevuld retourformulier kan er voor zorgen dat we jouw retour niet kunnen verwerken. Heb je een account aangemaakt? Dan kan je hier ook zelf alvast een retouraanvraag indienen. Ook in dit geval ontvangen wij graag een retourformulier bij de retourzending, zodat onze retourafdeling de zending kan identificeren.
2. Verpak het product goed en stevig en geef deze af bij een PostNL punt of andere vervoerder. De verzendkosten dien je zelf te betalen. Vind hier het dichtstbijzijnde PostNL punt.
3. Het product komt bij ons binnen wij controleren deze zo snel mogelijk.
4. Binnen 14 dagen na je herroepingsmededeling ontvang je van ons een terugkoppeling met betrekking tot je retourzending.
Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht, het invullen en meesturen van (alleen) het Refurbi retourformulier volstaat.
Verstuur het pakket naar onderstaand retouradres.
Refurbi.nl
Afd. Retouren
Venenweg 66
1161AK Zwanenburg
Heb je een klacht over onze producten of onze service?
Dat is vervelend om te horen. Onze klantenservice helpt je graag zo snel mogelijk tot een oplossing. Binnen onze openingstijden staan zij jou telefonisch te woord en proberen ze zo snel mogelijk (op werkdagen binnen 24 uur) inhoudelijk te reageren op e-mails en berichten. Je ontvangt in ieder geval binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht.
Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Contactgegevens
E-mail: [email protected]
Telefoon: 085 0470 495
Openingstijden klantenservice
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 12:00u & 13:00 - 17:00u
Zaterdag, zondag & feestdagen: gesloten